تعمیر بلوئر هوادهی در نمایندگی بلوئر aerzen , ruboschi

دلیل صدای های ناهنجار در بلوئر

برای تشخیص و رفع دلیل صداهای نامعمول در بلوئر، باید موارد زیر را به دقت بررسی کرد:

خرابی بلبرینگ‌ها: 

خراب شدن بلبرینگ‌ها و جدا شدن لوب‌ها از محور چرخش می‌تواند به دلیل اصطحاک و برخورد با بدنه، صدا و حرارت اضافی ایجاد کند.

خوردگی شفت: 

خرابی بلبرینگ و ادامه چرخش شفت با قدرت الکتروموتور ممکن است منجر به خوردگی شفت و خارج شدن لوب‌ها از محور شود، که باعث صداهای نامعمول می‌شود.

خوردگی هوزینگ بلبرینگ روی سیلندر:

آنبالانس بودن روتور و تایمینگ نامناسب ممکن است باعث ضربه‌های ریز در هوزینگ بلبرینگ شود، که به گشاد شدن کاسه بلبرینگ و خارج شدن لوب‌ها از محور منجر می‌شود.

تایمینگ نامناسب و برخورد لوب‌ها به یکدیگر:

عدم تنظیم درست تایمینگ می‌تواند به برخورد لوب‌ها و ایجاد گیر مکانیکی منجر شود، باعث خرابی بلبرینگ، هوزینگ بلبرینگ، و خوردگی شفت شود.

خرابی چرخدنده:

استفاده نامناسب از چرخدنده با سختی مناسب و روغن مناسب، فشار خروجی بالا و دور نامناسب می‌تواند به خردایش و خوردگی چرخدنده منجر شود.

عدم ثابت بودن قطعات مانند مهره‌ها یا دیسک‌های روغن:

عدم استفاده از چسب مناسب برای مهره‌ها و سفت نبودن قطعات ممکن است به رسوب‌گیری در بوش‌های بلبرینگ و ایجاد صداهای نامعمول منجر شود.

خرابی رینگ‌ها:

عبور گرد و غبار از فیلترهای ورودی هوای بلوئر و نفوذ آن به داخل می‌تواند به رسوب‌گیری در بوش رینگ‌ها منجر شود، باعث خوردگی و ایجاد صداهای نامعمول شود.

همچنان توصیه می‌شود بهترین راهکار جلوگیری از این مشکلات و خسارت مالی، مشورت با تکنسین متخصص و عدم دستکاری توسط افراد غیر متخصص است